9.9.12

«ΙΣΩΣ»… ΟΠΩΣ ΛΕΜΕ «ΜΠΟΡΕΙ»…

Ίσως και να μπορείς ή ίσως και να μη μπορείς. Μπορεί και να θέλεις ή μπορεί και να μη θέλεις. Κι αν θέλεις τι σε κάνει να μη μπορείς;

Exhibit A: η Ραπουνζέλ
Θέλει να βγει από τον πύργο της. Σωστά; Ωραία! Αλλά δεν μπορεί.

Γιατί μπορεί να θέλει;
Για να δει κάτι διαφορετικό. Από απλή περιέργεια. Γιατί βαριέται να είναι συνέχεια στον πύργο. Γιατί είδε από το παράθυρό της κάτι που της τράβηξε την προσοχή για εξερεύνηση. Γιατί μέσα στο πύργο δεν υπάρχει πρίγκιπας, που είναι ο βασικός της στόχος, όπως για κάθε πριγκίπισσα που σέβεται τον εαυτό της.
(Μπορεί και να θέλω να αφήσω κι άλλες σκέψεις να ξεπηδήσουν σχετικά μ’ αυτό, αλλά ίσως και να μη μπορώ γιατί δε χωράνε…)

Γιατί ίσως να μη μπορεί;
Γιατί η πόρτα είναι κλειδωμένη και δεν έχει το κλειδί, βέβαια. Γιατί άλλο;
(Μήπως αυτό είναι μόνο η μισή απάντηση; Μήπως παράλληλα φοβάται να βγει εκεί έξω, στο συναρπαστικό, αλλά ταυτόχρονα άγνωστο και τρομακτικό κόσμο που απλώνεται πέρα από τον πύργο της;)

Exhibit B: εσύ
Μπορεί και να θέλεις, αλλά ίσως και να μη μπορείς. Πώς θα γίνει να μπορείς;
Χμ… σκέψου ότι όλα όσα έχεις κάνει ως τώρα για να μπορείς είναι λάθος. Κι όπως λένε και οι Μαθηματικοί, πάτα ένα τεράστιο Χ πάνω στη λύση του προβλήματος και πάρ’ το απ’ την αρχή. Μια πιο καλλιτεχνική φύση θα έλεγε «δες το πρόβλημα ολικά και αντικειμενικά, πριν δεις τις λεπτομέρειες». Όπως κάνουμε όταν βλέπουμε έναν πίνακα ζωγραφικής.
1.      Αρχικά, πες πως δεν έχεις ξαναδεί αυτόν τον «πίνακα» ποτέ. Άρα, ό,τι και να έχεις σκεφτεί ή μάθει γι’ αυτόν ως τώρα θα ήταν καλό να το βγάλεις από το νου σου.
2.      Κρέμασε τον «πίνακα» σε απόσταση ασφαλείας από σένα. Τόσο μακριά, ώστε να μπορείς να δεις με μια ματιά όλη την εικόνα.
3.      Πήγαινε πίσω και κλείσε τα μάτια σου.
4.      Άνοιξέ τα και κοίτα καλά τον «πίνακα». Προσπάθησε να καταλάβεις ποια είναι η πρώτη εντύπωση που σου δίνει.
5.      Μισόκλεισε τα μάτια σου και γείρε το κεφάλι μια δεξιά, μια αριστερά. Έτσι, θα δεις τον «πίνακα» από διάφορες οπτικές γωνίες. 




Ωραία!!

Τώρα, βάλε το μυαλό σου να γυρίσει τα γρανάζια του και σκέψου:
  • Μήπως ο «πίνακας» κρύβει κάποιο συμβολισμό που μπορεί και να σου διαφεύγει;
  • Σου αρέσει αυτός ο «πίνακας»; (να θυμάσαι πως αυτό είναι απόλυτα υποκειμενικό!)
  • Αν δε σου αρέσει και τόσο, τι θα άλλαζες, αν ήσουν εσύ ο ζωγράφος;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου